Σάββατο 27 Οκτωβρίου 2007

Υπάρχει σύγχρονο μήνυμα της 28ης Οκτωβρίου;;



Πριν από λίγη ώρα ανέρτησα με τα παιδιά στο σπίτι μου τη γαλανόλευκη, στα πλαίσια του εορτασμού της εθνικής επετείου. Είναι κάτι που το κάνω πάντα, σε κάθε εθνική εορτή, στη δύναμη της συνήθειας, της παράδοσης, αλλά και της αναζήτησης -και προσωπικής αλλά και με την ευθύνη του γονιού προς τα παιδιά μου- του συμβολισμού ενός σύγχρονου αλλά ουσιαστικού πλαισίου αξιών και αρχών που θα πρέπει να μας διέπουν. Αρχές για την πατρίδα, την ελευθερία, τη δημοκρατία, την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, τα δικαιώματα, το σεβασμό στη διαφορετική άποψη, την ευγένεια.


Αμέσως μετά ξεκίνησα να παρακολουθώ μια παραθυρική συζήτηση μεταξύ των Μαργαρίτη (Συριζα) και Βορίδη (ΛΑΟΣ), για την αναγκαιότητα των παρελάσεων σήμερα.


Δεν άντεξα ούτε το θέαμα ούτε τα όσα ακούγονταν. Αηδιασμένος, έκλεισα την τηλεόραση κι αποφάσισα να εκτονωθώ, κοινοποιώντας τις σκέψεις μου εδώ.

Αυτό που δεν άντεξα, ήταν ότι, σε σχέση με τις παρελάσεις και την επέτειο, θα έπρεπε να διαλέξω μεταξύ δυο σχιζοφρενικών τοποθετήσεων:



α. Βορίδης - Καρατζαφέρης (ΛΑΟΣ): Καλύτερα να βλέπουμε τα παιδιά να κάνουν παρέλαση με τη σημαία, παρά να πετάνε μολότοφ και να κλέβουν τράπεζες.



β. Μαργαρίτης - Κουράκης (Σύριζα): Αυτό που θα μας έκανε να αισθανθούμε σύγχρονο πατριωτισμό δεν είναι οι επέτειοι και οι παρελάσεις αλλά το αν θα είχαμε καλύτερα ποσοστό ευρυζωνικού ίντερνετ στους μαθητές.

Στη μέση μια δημοσιογράφος να ρίχνει κι άλλο λάδι στη φωτιά της παρανοϊκής αντιπαράθεσης, ενώ κάτω από τους παραθυρικούς συνομιλητές, εικόνες μαθητών που παρελαύνουν, με την επικεφαλίδα: Παρέλαση ή συναυλία; Ο σουρεαλισμός στην ανώτατη μορφή.

Είναι αλήθεια ότι η μεταπολεμική ιστορία της χώρας μας έχει δημιουργήσει μια σειρά συμπλεγματικού τύπου ομαδοποιήσεων. Τα δίπολα "Εθνικόφρωνες - Μιάσματα" από τη μια και "δημοκράτες - φασίστες" από την άλλη, οδήγησαν για πολλά χρόνια στη δημιουργία λανθασμένων αντιλήψεων για την έννοια των λέξεων. Ο πατριωτισμός έγινε ισοδύναμο του φασισμού και του εθνικισμού, η πάλη για τη δημοκρατία συνώνυμο της προδοσίας και της αντεθνικής συμπεριφοράς. Η μεταπολεμική Ελλάδα, μπορεί να μελετηθεί ως ένα εντυπωσιακό παράδειγμα καθολικού μανιχαϊσμού: σε αυτήν υπήρξαν είτε εθνικόφρωνες -φασίστες είτε μιάσματα - δημοκράτες. Τίποτε άλλο.

Αυτή η "ή μεθ' ημών ή καθ' ημών" αντίληψη που καλλιεργήθηκε κι από τις δυο πλευρές αυτού το δίπολου, οδήγησε σε μια σειρά στρεβλώσεων στην αντίληψη της κοινωνίας, ακόμα κι όταν εξέλειπαν οι γενεσιουργές αιτίες του διαχωρισμού, μετά την αποκατάσταση και την ολοκλήρωση του δημοκρατικού πολιτεύματος: Ο αστυνομικός μέχρι πρόσφατα δεν θεωρείτο (και φυσικά στο παρελθόν δεν υπήρξε) ένας παράγοντας προστασίας της ζωής και της περιουσίας των πολιτών αλλά ένας ποταπός ρουφιάνος που εξυπηρετούσε το σύστημα διατήρησης της εξουσίας. Η μη ανάρτηση του εθνικού συμβόλου στην εθνική επέτειο σήμαινε δημοκρατική έως αντιστασιακή συμπεριφορά.

Ο πατριωτισμός λοιπόν και κυρίως οι διάφορες μορφές έκφρασης των πατριωτικών συναισθημάτων, πέρασε από την φάση της υποχρεωτικής διαδικασίας ως εκδήλωση "νομιμότητας" και υποτέλειας σε ένα ολοκληρωτικό σύστημα, στη φάση της απαξίωσης, της χλεύης ή, ακόμα χειρότερα, της σύγχυσης με τον εθνικισμό.




Κι ήρθαν στιγμές όπως η κατάκτηση του Ευρωπαϊκού Κυπέλλου Ποδοσφαίρου το 2004 από την Εθνική μας Ομάδα, που έκαναν "μόδα" την εκδήλωση αγάπης προς την Ελλάδα, αγαπημένο αξεσουάρ τη σημαία, πολυφορεμένα χρώματα το μπλε και το άσπρο.





Κι όμως κάθε χρόνο, κάθε εθνική επέτειο, οι ρυθμιστές του τηλεοπτικού μας πολιτεύματος, οι δημοσιογράφοι των παραθύρων, θυμούνται να ξανακινήσουν το θέμα των παρελάσεων. Και οι λόγοι είναι πολλοί: αν ο Αλβανός αριστούχος έχει δικαίωμα να φέρει τη σημαία, αν οι 16χρονες μαθήτριες Λυκείου με τα μίνι και τα δικτυωτά καλτσόν συνάδουν με την επέτειο, αν οι παρελάσεις πρέπει να γίνονται, αν κοινωνικές ομάδες που αντιδρούν σε επί μέρους πολιτικές έχουν το δικαίωμα παρουσίας στους εορτασμούς και άλλα πολλά.


Έχω αναφέρει και σε άλλες μου αναρτήσεις ή σχολιασμούς στην blogoσφαιρα ότι είμαι παθιασμένος υποστηρικτής της Ευρωπαϊκής ιδέας, είμαι ένας αθεράπευτος φεντεραλιστής. Έχω επίσης υποστηρίξει την αντίθεσή μου με την καταδίκη και απόσυρση ενός βιβλίου ιστορίας γιατί κατέγραφε την ιστορική αλήθεια και πραγματικότητα. Ως Γενικός Γραμματέας Νέας Γενιάς, είχα υποστηρίξει σθεναρά το δικαίωμά του Αλβανικής καταγωγής σημαιοφόρου να φέρει την Ελληνική Σημαία στην παρέλαση, εφ' όσον ο ίδιος το απεδέχετο.
Εκφράζω σήμερα την άποψη πως θα πρέπει να λυθεί το ζήτημα της ονομασίας της ΠΓΔΜ με ένα όνομα που θα ενώνει και δεν θα χωρίζει τις δυο πλευρές και που προφανώς θα περιέχει τον όρο Μακεδονία.

Από την άλλη όμως με πληγώνει και με μειώνει αυτή η εικόνα της πατρίδας μου. Η απουσία συνεκτικών συμβόλων. Η αδυναμία μας, ως σύγχρονοι Έλληνες, να δώσουμε σεβασμό, τιμή, ευγνωμοσύνη αλλά και τη σύγχρονη υπόσχεση διαθεσιμότητας για επανάληψη, στη θυσία των προγόνων μας απέναντι στον κατακτητή.

Με ενοχλεί και με απογοητεύει που οι ηγέτες μας, πολιτικοί και πνευματικοί, είτε θα εκφράζουν με πάθος τις ακραίες θέσεις τους, είτε θα αρκούνται σε μια χλιαρή τοποθέτηση για το ¨σύγχρονο νόημα της επετείου", για την οποία, αν κατά λάθος τα κανάλια μας έπαιζαν την περυσινή, ούτε που θα καταλαβαίναμε, ούτε εμείς ούτε οι ίδιοι οι πολιτικοί τη διαφορά.

Σε αυτόν τη χώρα δεν υπάρχει μια γωνιά που να μην έχει αποτελέσει θέατρο μάχης, θυσίας, η αυταπάρνησης. Δεν μιλάω με την εθνικιστική πλευρά, αλλά με την πανανθρώπινη. Γιατί πανανθρώπινη διάσταση και συμβολισμό έχει η θυσία του Λεωνίδα, του Διάκου, του Μελά, της Καραγιάννη, του Πέτρουλα. Τέτοιες μέρες, αντί του τηλεοπτικού σουρεαλισμού και της απαξίας, θα αρκούσαν δυο κουβέντες στα παιδιά μας για την ιστορία αυτών των ανθρώπων και το νόημα της θυσίας τους.
Ο μεγάλος μου γιος αύριο, 28 Οκτωβρίου, θα κάνει παρέλαση με το Σχολείο του. Θα πάω να τον παρακολουθήσω. Και θα είμαι περήφανος.

10 σχόλια:

vagnes είπε...

Η χωρα του πες μου κατι, για να σου πω εγω πως εχουν τα πραγματα

Πες μου σε πιο κομμα πιστευεις, για να διαφωνισω

Πες μου το αυτονοητο, για να σου πω το αντιθετο

Πες μου κατι, για να σου φερω αντιρρηση


Πες πως καταφερες να ανεβεις με την αξια σου, για να σε γκρεμισω

Πες οτι πετυχες, για να σου πω οτι εκλεψες!

Πες πως θελεις να με βοηθησεις, για να σου γυρισω την πλατη

Πες πως εισαι ειλικρινης, για να αρχισω να δυσπιστω

Πες πως πιστευεις στο θεο, για να σε πω ανοητο!

Πες μου πως η σημαια ειναι συμβολο, για να σου πως ειναι ενα πανι (Διαμαντοπουλος! και πολλοι αλλοι "σπουδαγμενοι" και "επωνυμοι")

Πες οτι θες να παρελάσεις, για να κανω αντιπαρελαση (ελεος)

Πες μου πως εχουμε πολιτισμο, για να σου αποδειξω πως ειμαστε απολιτιστοι...

Καλη παρελαση στο παιδι περηφανια στο γονιο, δεν ξερω που θα βρουν να διαφωνησουν

ΥΓ1:Πες πως εχουμε καλη τηλεοραση, για να σκοτωθουμε

ΥΓ2:Πες πως δεν εχουμε πρωθυπουργο, για να συμφωνησουμε ολοι(ειναι εκτος θεματος το τελευταιο, αλλα μου ηρθε αυθορμητα και το παρεθεσα... δεξου το χωρις αντιρρηση)

Ανώνυμος είπε...

ο Μανώλης Γλέζος, είναι ένα παράδειγμα δημοκρατικού πατριωτισμού. Είμαι και εγώ υπέρ του ανούσιου εορτασμού με παρελάσεις.
Αντί για παρέλαση για φαντεστείτε να ήταν τα σχολεία σήμερα ανοιχτά για ένα φεστιβάλ "Ελεθερίας, Εθνικής Ανεξαρτησίας(άλλο έθνος άλλο φυλή) και Λαϊκής Κυριαρχίας!"

Επίσης , αν ήμουν ο Αντρέας το 1981 (τώρα δεν γίνεται έχει πισωγυρίσει η κοινωνία) θα μετέφερνα τη γιορτή στον Δεκέμβρη, με την ευκαιρία της Απελευθέρωσης της Αθήνας για να βάλω πιο μέσα στην γιορτή την εθνική αντίσταση.
Να τώρα ακούω από το παράθυρό μου τα τραγούδια της Βέμπο.
Θα ήθελα να ακούγονται, όπως παλιά και τα αντάρτικα!

"Στ' άρματα, στ' άρματα εμπρός στον αγώνα
Για τη χιλιάκριβη τη λευτεριά

Ξαναζωντάνεψε τ' αρματολίκι
Τα μπράτσα σίδερα, φλόγα η ψυχή

Λουφάζουν έντρομοι οι ξένοι λύκοι
Στην εκδικήτρα μας αντρίκια ορμή

Ο γοργοπόταμος στην αλαμάνα
Στέλνει περήφανο χαιρετισμό

Νέας ανάστασης χτυπάει καμπάνα
Μηνάν τα όπλα μας το λυτρωμό

Σπάμε την άτιμη την αλυσίδα
Που μας εβάρενε θανατερά

Θέλουμε λεύτερη εμείς πατρίδα
Και πανανθρώπινη τη λευτεριά"

Αυτό το τραγούδι διατηρεί ένα νόημα και για σήμερα, για δες που τελικά ο δημοκρατικός πατριωτισμός διαφέρει ριζικά από τον εθνικισμό.

Για παράδειγμα ο Διάκος θα γέλαγε, με το επιχείρημα ότι οι παρελάσεις ανεβάζουν τον πατριωτισμό!

Ανώνυμος είπε...

..υπέρ της κατάργησης του ανούσιου εορτασμού με παρελάσεις ήθελα να πω..

Σε αυτό το φεστιβάλ στα σχολεία θα μπορούσαν να υπάρχουν από συναυλίες του άξιον εστί μέχρι εκθέσεις φωτογραφίας από την εποχή, ζωγραφική κλπ.

Γιωργος Σακελλιων είπε...

@ vagnes
σε ευχαριστώ για την ευχή σου. Σου άφησα ένα σχόλιο και μια κουβέντα για τη δύσκολη στογμή σου
@ καπ κουμ
Οι στίχοι αυτού του πανέμορφου αντάρτικου είναι πραγματικά διαχρονικοί.
Δεν διαφωνώ για τη σημασία του Γλέζου ως παράδειγμα πατριωτισμού. Αλλά πατριώτης ήταν κι ο Δαβάκης. Και στην κρίσιμη στιγμή για την πατρίδα, την ελευθερία και τις αρχές του καθενός, δεν μπορείς εύκολα να κάνεις διαχωρισμό.
Δεν διαφωνώ με την πρότασή σου για τις σύγχρονες γιορτές. Αλλά όχι άλλο μανιχαϊσμό. Ας γίνουν και αυτά. Ίσως έτσι να αποκτήσουν ουσία οι παρελάσεις. Ή να μην χρειάζονται πιά.
Πάντως ο γιός μου παρέλασε σήμερα. Και συγκινήθηκα. Και ως γονιός και ως Έλληνας. Κι η φιλαρμονική δεν έπαιζε αντάρτικα. Έπαιζε το "Ναύτη του Αιγαίου" και το "Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει". Η εικόνα της σημαίας μας στα χέρια ενός νέου παιδιού είναι εικόνα ελπίδας.

fisherman είπε...

Αναμφισβήτητα ζούμε στην εποχή όπου υπάρχει σύγχυση όσων αφορά την ερμηνεία τόσο του τρόπου εορτασμού όσο και του τρόπου των αντιδράσεων των μαθητών. Λογικό είναι ότι σε τέτοιες συνθήκες κάποιοι εκμεταλλεύονται το καινό και το καλύπτουν με … περισσότερο κενό. Έτσι ο Συζιζας!! Προσπαθεί να αρπάξει την αντίδραση των νέων και να τους καλουπώσει και οι κρυφο-βασιλο-χουντικοί την ορθοδοξία την Ιστορία κτλπ κτλπ.
Το πρόβλημα δεν είναι εκεί όμως.
Έχω την εντύπωση ότι οι παρελάσεις είναι καθεστωτικές και στρατικοποιημένες. Βάζεις τα παιδιά σε μία ηλικία που αμφισβητούν τα πάντα να υποβάλλουν τα σέβη τους όχι εκεί που πρέπει, δηλαδή στους πραγματικούς πεσόντες για την ελευθερία αλλά στους τοπικούς άρχοντες, παπαδαριά κτλπ. ΑΥΤΟ πιστεύω είναι το πρόβλημα.
Γιατί η 17 Ν αποτελεί την αγαπημένη γιορτή των νέων;;;
Για αντιπροσωπεύει την δική τους έκφραση για ελευθερία.
Δεν αναγκάζονται να κάνουν παρελάσεις και να χαιρετήσουν κόσμο που δεν θέλουν.
Δημιουργούν εκφράζουν με το δικό τους τρόπο τον πόθο τους για την ελευθερία.
Και δεν εννοώ τους κάφρους με τις μολότοφ…
Ίσος εάν η γιορτές αυτές γίνονταν την ημέρα της απελευθέρωσης ΟΛΗΣ της χώρας (και όχι μόνο της Αθήνας) και είχαν την μορφή που έχει η γιορτή της 17Ν χωρίς τις μολότοφ και τους κάφρους.
Τότε ίσως να ήταν τα πράγματα καλύτερα.
Εμείς πιστεύω ότι πρέπει να μάθουμε στα παιδιά μας ότι αυτές οι στιγμές γιορτής γίνονται για κάποιους που έπεσαν για να είμαστε ελεύθεροι και όχι απαραίτητα για αυτούς που είναι επάνω στην εξέδρα.

Ανώνυμος είπε...

"Βάζεις τα παιδιά σε μία ηλικία που αμφισβητούν τα πάντα να υποβάλλουν τα σέβη τους όχι εκεί που πρέπει, δηλαδή στους πραγματικούς πεσόντες για την ελευθερία αλλά στους τοπικούς άρχοντες, παπαδαριά κτλπ. ΑΥΤΟ πιστεύω είναι το πρόβλημα.>>"
Symfvno apolyta

Γιωργος Σακελλιων είπε...

@ fisherman + ανωνυμο
Δεν έχετε άδικο από την πλευρά που το θέτετε. Από την άλλη όμως πάλι βάζουμε τη λογική του άσπρου-μαύρου, η οποία είναι αφοριστική. Αν το παιδί ξέρει γιατί γιορτάζουμε και τι πρέπει να θυμόμαστε τα πράγματα είναι αρκετά διαφορετικά.
Και η γνώση αυτή έρχεται από τα σχολεία, τους γονείς (και εδώ είναι το κυριότερο) και από τις άλλες "πηγές" (ΜΜΕ κλπ.)
Δε διαφωνώ στην πιο "ανοικτή" και συμμετοχική διαδικασία εορτασμού. Πως θα μπορούσα άλλωστε. Ακριβώς μια τέτοια διαδικασία θα εμφυσούσε αποτελεσματικότερα τα ιδανικά και την ουσία του εορτασμού.
Τώρα για το αν τα παιδιά υποβάλλουν τα σέβη τους στους τοπικούς άρχοντες και στους παπάδες:
Σωστά γράφεις fisherman πως "Εμείς πιστεύω ότι πρέπει να μάθουμε στα παιδιά μας ότι αυτές οι στιγμές γιορτής γίνονται για κάποιους που έπεσαν για να είμαστε ελεύθεροι και όχι απαραίτητα για αυτούς που είναι επάνω στην εξέδρα". Από την άλλη διαφωνώ στην πλήρη απαξίωση που έχει η διατύπωση για τις τοπικές οι κεντρικές αρχές. Η πίστη σε αρχές και ιδανικά, η σωστή απόδοση τιμών στου ήρωες και στη θυσία, δεν είναι αντιδιασταλτική με την απαξίωση ή την αμφισβήτηση των τοπικών ή κεντρικών αρχών. Είναι αντιφατική μια τέτοια τοποθέτηση, μια και οι τοπική ή κεντρική εξουσία, σε μια δημοκρατία, αποτελεί στοιχείο της δημοκρατίας και της ελευθερίας. Όχι τα πρόσωπα, αλλά ο θεσμός.
Δεν συμφωνώ λοιπόν στην απαξίωση των θεσμών είτε άψυχων (όπως η σημαία) είτε έμψυχων(ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο Πρωθυπουργός, ο Δήμαρχος). Η αμφισβήτηση στα πρόσωπα και η κριτική στις συμπεριφορές είναι όχι απλώς δικαίωμα αλλά υποχρέωση του πολίτη και αυτό πρέπει να μεταφερθεί στα παιδιά. Αλλά αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να αμφισβητηθεί το κύρος του θεσμού που τα πρόσωπα τη δεδομένη στιγμή υπηρετούν

Ανώνυμος είπε...

prosopika
oso megalono
toso ligotero "elhnas"
niotho

p.s.
kai arxizei na mou aresei

Elias είπε...

Για την Ελλάδα ρε γαμώτο...Θα προσπαθήσω να γράψω κατι,σαν να στο λεώ κατάματα,με ύφος απλό...
Ακου Γιώργο μου, μην βιαστείς να διδάξεις στα παιδιά σου πατριωτισμό και σεβασμό στην πατρίδα( απο τότε που πέθανε ο Κέννεντι,έπαψε να έχει αξία το ρητό:μην νοιάζεσαι τί κάνει η πατρίδα για σένα,αλλά εσύ για αυτήν...)
Επειδή προχθές γιορτάσαμε το ΟΧΙ ,ε λοιπόν θα το βροντοφωνάξω:ΟΧΙ φίλε Γιώργο!ΔΕΝ αγαπάω την πατρίδα, δεν είμαι περήφανος για αυτην,και μην με χαρακτηρίσεις διεθνιστή,υπόδουλο της παγκοσμιοποίησης κτλ. Αν σέβομαι ή οχι τους αγώνες των προγόνων για λευτεριά και ανεξαρτησία ,είναι διαφορετικό απο το εάν σκέφτομαι να εγκαταλείψω την χώρα και να μεγαλώσω παιδιά,μακριά απο την Ελλάδα(κατι που σχεδον το πάιρνω απόφαση,τώρα πριν παντρευτώ..)Ανήκω στους προνομιούχους σχεδόν Έλληνες(ετσι θεωρούνται οι άνω των 1000 €),αλλά δεν είναι θέμα εισοδηματικής θέσης ή αγοραστικής δύναμης,η αγάπη για την πατρίδα.Οχι,δεν την αγαπάω αυτή την χώρα,διοτι δεν με ΣΕΒΕΤΑΙ..
Δεν θέλω να πληρώνω φόρους,ΙΚΑ και λοιπές κρατικοεισπραχτικές νταβατζιλίδικες απατεωνιές,διοτι κανείς δεν μου εγγυάται σύνταξη, νοσοκομέια για τα γηρατειά μου κια σχολεία σύγχρονα για τα παιδιά μου.
Δεν είμαι ο free rider της οικονομικής θεωρίας(δηλαδή να απολαμβάνω τζάμπα δημόσια αγαθά,ενώ άλλοι συνεισφέρουν για αυτά)Δεν το κάνω για να τιμωρήσω την κακοδιαχείριση,την άνιση φοροεισπρακτική πολιτική,την συνεχή κρατική προσοδοθηρία,την διαφθορά,κτλ κτλ κτλ...
Τιμωρώ φίλε,τιμωρώ με το να μην θέλω το μέλλον των παιδιών μου να είναι στο χάος της Κηφισίας και της Παραλιακής,και όλων των μικρών Αθηνών στην Ελλάδα.Δεν είμαστε εδώ ΗΠΑ και δεν θα επιτρέψω τον εαυτό μου να δίνει στους δρόμους τις ανθρωπο-ώρες του ...
Δεν φιλοδοξώ να νιώθω σαν ενας μέσος Ελβετός ή Αυστριακός,αλλά μπορώ να νιώθω σαν τον Πορτογάλο,τον Ιρλανδό,τον Σουηδό...
Την πατρίδα αυτή, με την Ιστορία, τον Πολιτισμό,τις Αξίες, δεν την θέλω Γιώργο,δεν με εκφράζει το τί ητανε ,με ικανοποιεί ΝΑ ΓΙΝΕΙ κάτι, ΝΑ ΕΙΝΑΙ κάποια...
Πατρίδα σημαίνει μάνα,γεννήτωρ δύναμη ,ιστορικότητα και παρόν..
Υπάρχουν και σύγχρονοι ήρωες, πιθανώς.Αυτοί που αφησαν εδώ το αίμα τους και ξενιτέυτηκαν,χωρίς στον ήλιο μοίρα,και αυτοί που σκέφτονται σήμερα, με εφόδιο της διεθνούς χρήσης πιστωτικές κάρτες(η σημαία της Visa /Mastercard γίνεται σύμβολο επιβίωσης,δυστυχώς φίλε...)να βρουν την τύχη τους αλλού.
Η καθημερινότητα δεν αφήνει περιθ'ωρια για περηφάνια Γιώργο.
Τα όνειρα σε αυτόν τον ευλογημένο τόπο,που ''έφτιαξε''ανορθολογικούς κατοίκους-θύματα της κατανάλωσης,φαντασιόπληκτούς και νεόπλουτους πολίτες,δεν σημαίνει οτι μπορεί να αυτοκαταστρέφονται.
Θέλω να μπορώ να ονειρεύομαι,όχι πετώντας στα σύννεφα,αλλά πατώντας στην γή φίλε.. ΑΥτή η γή,θα γίνει πατρίδα μου,όπου και αν είναι!

Elias είπε...

ελα να με σχολιάσεις αν θές...